Loe läbi alltoodud kirjakoht: Mk 12:1-12
Tähendamissõna viinamäe rentnikest1Ja Jeesus hakkas neile mõistu rääkima: "Üks inimene istutas viinamäe ja piiras aiaga ja õõnestas kaljusse surutõrre ja ehitas valvetorni. Siis ta andis selle rentnike kätte ning reisis võõrsile.
2Ja parajal ajal läkitas ta sulase rentnike juurde, et see võtaks rentnike käest vastu andami viinamäe viljast.
3Rentnikud võtsid aga sulase kinni, peksid teda ja saatsid minema tühjade kätega.
4Ja taas läkitas ta nende juurde teise sulase. Sellele nad lõid pähe ja teotasid teda.
5Ja ta läkitas veel teise ja tolle nad tapsid, ja paljusid teisi; mõnda nad peksid, mõne aga tapsid.
6Üks oli tal veel, tema armas poeg. Lõpuks ta läkitas nende juurde poja, mõeldes: "Ehk nad häbenevad mu poega!?"
7Need rentnikud aga rääkisid omavahel: "Tema ongi see pärija. Läki, tapame ta ära, ja pärand saab meile!"
8Ja nad võtsid ta kinni, tapsid ta ära ja viskasid viinamäelt välja.
9Mida teeb viinamäe isand? Ta tuleb ja hukkab need rentnikud ja annab viinamäe teiste kätte.
10Kas te pole lugenud seda kirjakohta:
Kivi, mille ehitajad tunnistasid kõlbmatuks - seesama on saanud nurgakiviks!?
11See tuli Issandalt ja on imeasi meie silmis."
12Ja nad otsisid võimalust teda kinni võtta, ent kartsid rahvahulka. Nad ju mõistsid, et Jeesus oli selle tähendamissõna rääkinud nende kohta. Ja nad läksid ära, jättes ta sinnapaika.
Paljud tuntud vaimulikud laulud on seotud erinevate piiblilugude, salmide või tekstidega ning oskame neid hinnata veel paremini kui oleme tuttavad selle taustaga. Mõnikord on laulu juures ka viide piiblitekstile et meie uurimistööd hõlbustada.Tänases tekstis on meil paeluv tähendamissõna mille kaja ulatub ka tänapäeva, kuid mille lõpukulminatsioon on traagiline. Jeesus kasutas seda tähendamissõna rääkides taustana üht laulu Jesaja ramaatust - leiame selle Js 5:1-7Tuleks tähele panna kahte olulist aspekti. Kõigepealt - vaatamata sellele, et Jesaja laul on adresseeritud neile Iisraelis, kellel on vastutus kohut mõista Jeruusalemmas ja Juudas (5:3), räägib Jeesus siin oma jüngritele. Teiseks - kui Jesaja ütleb, et Jumal otsib õiglust ja õigust, rõhutab Jeesuse tähendamissõna selle otsingu ulatuslikkust (viinamäe omanik saatis ühe sulase teise järel ning viimaks oma poja). Viinamäe omaniku piiritu heldus ilmneb mitte ainult erilises hooles millega ta viinamäge valmistas ja selle eest hoolt kandis ja kaitses; vaid ka paljudes võimalustes mida ta sulastele andis et nood oma osa maksaksid. Jeesuse kriitika on väga selge suunaga. Sest need on viinamäe sulased (Iisraeli juhid), mitte Jumala rahva liikmed tervikuna, kes tema ees vastutavad on. Jeesus suunas vastutuse fookuse Jumala ees templi juhtidele, preestritele ja käsuseaduse õpetajatele.Kristlastena on meil veelgi priviligeeritum, kuid ka vastutusrikkam positsioon. Jumal mitte ainult ei saatnud oma Poega vaid oleme ka näinud ja saanud vastata tema suurele päästatööle. Oleme saanud täismõõdu Püha Vaimu. Kas oleme siis juhid või Jumala koguduses vastutavad liikmed, esitatakse meile siin sügavaimas armastuses väljakutse meelt parandada kõigist oma pattudest ning anda Jumalale kõik mis meil on!
Selle kommentaari autor: David Spriggs