Sinu sõna on mu jalale lambiks ja valguseks mu teerajal.
Psalm 119:105

Avatud Piibli Ühing

Scripture Union Estonia

Kuidas lugeda Piiblit

Närbunud

Reede, 4. Märts 2016

Loe läbi alltoodud kirjakoht: Mk 11:20-26

Jeesus räägib usu väest
20Ja varahommikul nägid nad mööda minnes viigipuu juurteni ära kuivanud olevat.
21Ja Peetrus, kes mäletas, ütles Jeesusele: „Rabi, vaata, viigipuu, mille sa needsid, on ära kuivanud!”
22Ja Jeesus vastas neile: „Olgu teil usku Jumalasse!
23Tõesti, ma ütlen teile, kes iganes ütleb tollele mäele: „Kerki ja kukuta end merre!” ega kõhkle oma südames, vaid usub, et see, mis ta räägib, sünnib, siis see saabki talle!
24Seepärast ma ütlen teile: Kõike, mida te iganes palves endale palute - uskuge, et te olete saanud, ja see saabki teile!
25Ja kui te olete palvetamas, siis andke andeks, kui teil on midagi kellegi vastu, et ka teie Isa taevas annaks teile andeks teie eksimused.
26[Kui te aga ei anna andeks, siis ei anna ka teie Isa, kes on taevas, teie eksimusi teile andeks.]”

“….ja anna meile andeks meie patud, sest meiegi anname andeks igaühele, kes on meile võlgu!” (Lk 11:4) Kas keegi meenub sulle?

Kui  palvetamise õpetamises peaks kedagi tõsiselt kuulda võtma, siis on see Jeesus. See oli tema elu keskne praktika - sageli varahommikuti, vaikses eraldatud paigas. Me ei tea palju Jeesuse isiklike palvete sisust, kuid aeg-ajalt andis ta palvetamise kohta eriõpetust, sh ka palvemudeli, mida õpetas oma jüngritele ( Mt 6:9-13). Siin selles kaheosalises, neetud viigipuu episoodis, õpime samuti mitut, olulise tähtsusega asja palve kohta.

Eelmises tekstilõigus külastas Jeesus palvekoda ning puhastas selle rüvetajatest. Just enne oli ta lootnud süüa viigipuust, mis tundus olevat terve ja haljendav, kuid sellele vaatamata ei olnud lehekandmise faasist edasi arenenud viljakandmise faasi. Hoolimata sellest, et ajaliselt oli veel liiga vara oodata viigipuult vilja, deklareerib Jeesus kummastavalt, et see puu ei hakka enam kunagi vilja kandma. Ning tänases tekstis märkavad jüngrid, et neetud puu oligi ära kuivanud - jah tõesti, see ei kanna enam mingit vilja. Mida see kummaline lugu võiks tähendada?

Viigipuu oli tuntud metafoor Iisraeli kohta (Ho 9:10a; Jr 8:13;  Jr 24:3-7; Jr  29:17). Tegu oli tegevuses väljendatud prohveteeringuga templi ning selle religioosse toimimise kohta, mis pealtnäha tundus küll terve ning tugev olevat, kuid tegelikult ei kandnud tõelist usuvilja ning oli seetõttu määratud ära kuivama ning surema.

Markus ei paku mingit selgitust, vaid asetab sellise sündmuse peale kaks tähendusrikast palve kohta käivat tõdemust. Esiteks, ükskõik kui suur eesolev takistus ka ei tundu -see mida palud tõelises usus, sünnib. Teiseks, kui palvetad, pea meeles, et teistele andestamine on Jumalalt tuleva andestuse eelkäija. Andestamatuse vaim ei saa eksisteerida koos palvega. Ning kuna need ei ole Jeesuse õpetuses uued teemad (Mk 9:23; Mk 10:23–27; Mt 6:14-15), saab viigipuu sündmusest allajoonimine tõele, et ilma usu ning andestuseta ei hakka meie vaimulik elu iial jumalariigile kohaselt vilja kandma.”

 
“Issand, tee mind oma rahu saadikuks / et sinna, kus on ahastust võiksin tuua lootust / sinna kus on pimedus - valgust / ning sinna kus on kurbus - rõõmu” (Sebastian Temple)

Selle kommentaari autor: Grace Thomlinson