Loe läbi alltoodud kirjakoht: Mk 5:35-43
Jeesus äratab surnuist Jairuse tütre ja tervendab<br />veritõbise naise35Kui ta alles kõneles, tuldi sünagoogi ülema poolt ja öeldi: „Su tütar on surnud, mis sa enam Õpetajat tülitad!”
36Aga Jeesus jättis tähele panemata, mida räägiti, ja ütles sünagoogi ülemale: „Ära karda, usu ainult!”
37Ja ta ei lasknud endaga kaasa tulla kedagi peale Peetruse ja Jaakobuse ja Jaakobuse venna Johannese.
38Ja nad tulid sünagoogi ülema kotta ning ta nägi käratsemist ja nutjaid ja valjult itkejaid
39ja sisse astudes ütles ta neile: „Mis te käratsete ja nutate? Laps ei ole surnud, vaid magab!”
40Ja nad naersid tema üle. Jeesus aga ajas kõik välja, võttis kaasa lapse isa ja ema ja oma kaaslased ning läks sinna, kus oli laps.
41Ja võttes kinni lapse käest, ütles talle: „Talita kuum!” See on tõlkes: „Tüdruk, ma ütlen sulle, ärka üles!”
42Ja tüdruk tõusis kohe püsti ja kõndis; ta oli juba kaheteistkümneaastane. Ja nad hämmastusid üliväga.
43Ja Jeesus keelas neid karmilt, et keegi ei tohi saada seda teada, ja käskis anda tüdrukule süüa.
Kui Jeesus saab appikutse, siis ta viivitab, täpselt nagu Laatsaruse juurde minnes (Jh 11). Loos on esile toodud teravad kontrastid usu ja uskmatuse vahel.
Sõnumitoojad tulevad Jairuse majast (s 35). Nad kutsuvad Jeesust Õpetajaks (see on tõlge sõnast „rabi“) - Markuse evangeeliumi järgi on sel ajal Jeesus juba laialdase tunnustuse leidnud. Jeesus võibolla kuuleb, mida rahvas asjast arvab, igaljuhul ta ignoreerib seda. Jeesuse rahu tekitab usaldust ka surmaga silmitsi olles ja pakub uue lähenemise karmile reaalsusele.
Jeesus mitte ainult ei julgusta uskuma, vaid ta ka eemaldab kõik, mis vähendaks usku. Nii võtab ta kaasa vaid oma lähedasemad jüngrid - Peetruse, Jaakobuse ja Johannese. Selleks ajaks, kui nad Jairuse majja jõuavad, on seal juba suur rahvahulk. Jairus on oluline inimene kogukonnas, nii et tema õnnetus on toonud kohale palju inimesi, sealhulgas elukutselised leinajad, kes saavad tasu selle eest, et aitavad perel ja sõpradel leinata. Jeesuse maailmamuutev tegevus on varemgi hirmu tekitanud, kuid nüüd on esikohal pilkav naer ja uskmatus - ning Jeesuse peab neist vabanema. Küsitlev kahtlemine ja küüniline pilkamine mõjuvad usule kindlasti allakiskuvalt.
Markus registreerib lihtsalt selle, mida Jeesus räägib (aramea keeles). Ilma liigse kära ja emotsioonideta tuuakse esile selged tõendid Jeesuse imejõu kohta. Isegi kolm lähimat jüngrit on toimunu üle hämmastunud, kuid Jeesuse fookus on tüdrukul. Esiteks tuleb talle anda midagi süüa ja teiseks on oluline, et keegi juhtunust teada ei saaks. Perekonnale saab osaks armuand, mitte nad pole esinejad mingis imede vaatemängus.
Selle kommentaari autor: Ian Paul