Loe läbi alltoodud kirjakoht: Psalm 127
Töö kordaminek on Jumala käes1Palveteekonna laul Saalomonilt. Kui Issand ei ehita koda, tühja vaeva näevad siis ehitajad temaga. Kui Issand ei hoia linna, siis valvab valvur ilmaaegu.
2Ilmaaegu te tõusete vara üles, istute hilja ülal ning sööte leiba raske vaevaga. Nii see on: Issand annab oma armsatele unes!
3Vaata, lapsed on pärisosa Issandalt, ihusugu on tasu temalt.
4Otsekui nooled sangari käes, nõnda on noorpõlve pojad.
5Õnnis on mees, kes oma nooletupe nendega on täitnud. Ei jää nad häbisse, kui nad vaenlastega kõnelevad väravas.
Töö, turvalisus ning perekond on inimkonna jaoks universaalsed asjad, mille eest hoolitsetakse, ning tänane psalm puudutab neid kõiki.
Esimene salm ütleb meile, et inimlik pingutus ei suuda saavutada midagi kestvat kui Jumal ei ole sellesse kaasatud. See ei tähenda, et vaevanägemine poleks oluline. On, kuid mitte ükski töö ei edene õitsemiseni ilma Jumalata. Uus Testament pakub sellele salmile kaaslase 1Kr 15:58: “Niisiis, mu armsad vennad, olge kindlad, kõigutamatud ning ikka innukad Issanda töös, teades, et teie vaevanägemine Issandas ei ole tühine.” Töö, mis on tehtud koos Jumalaga ja Jumalale, on osa Jumala igavestest eesmärkidest ning omab seeläbi igavest väärtust. Jeesus nimetas seda “varanduseks mis on taevas” (Mt 6:20-21). Ainuke tõeliselt usaldusväärne turvalisuse allikas on Jumal, mitte aga meie piiratud inimlikud pingutused turvata iseendid.
Teine salm on kõikidele töönarkomaanidele. Jumal ei taha meist teha töönarkomaane enda teenistuses. Tema on see, kes on andnud meile töö ja ka puhkamise mustri. Meil tuleb päeval teha hoolega tööd, ning öösel taastuda Jumalast kingitud sügavas unes.
Esmasel lugemisel võib tunduda, et need psalmi kaks poolt ei ole ühendatud teineteisega. Tegelikult on nad ühendatud läbi kahe sõnamängu. Sõna “koda” Piiblis võib tähendada nii ehitist kui ka perekonda. Ja heebreakeelne sõna “ehitajad” ning “pojad” kõlavad väga sarnaselt. Perekond peaks olema üks meie peamisi turvaallikaid siin elus. Noores eas sündinud pojad olid iidse Iisraeli kontekstis väga olulised, sest siis kui nende vanemad vanaks jäävad ning vajavad kaitset ja hoolt, on nemad oma parimas meheeas. Mida on mõeldud täis nooletupe all jääb aga selgusetuks. Kaasajal on mõnes ühiskonnas ka teisi turvalisusw allikaid, ning elame nagunii ülerahvastatud maailmas. Aga isegi sel juhul jääb perekond üheks võtmeteguriks stabiilses ühiskonnas.
Selle kommentaari autor: Ernest Lucas