Loe läbi alltoodud kirjakoht: 2Tm 1:8-18
Julgustus kartmatuks Kristuse tunnistamiseks8Ära siis häbene tunnistamast meie Issandat ega mind, tema vangi, vaid kannata koos minuga kurja evangeeliumi pärast Jumala väe abil,
9kes on meid päästnud ja kutsunud püha kutsega, mitte meie tegude järgi, vaid omaenese kavatsuse ja armu järgi, mis meile on antud Kristuses Jeesuses enne igavesi aegu,
10nüüd on aga saanud avalikuks meie Päästja Kristuse Jeesuse ilmumise läbi, kes on kõrvaldanud surma ning on evangeeliumi kaudu toonud valge ette elu ja kadumatuse,
11mille kuulutajaks ja apostliks ning õpetajaks mind on seatud.
12Sel põhjusel ma ka kannatan. Ent ma ei häbene, sest ma tean, kellesse ma olen uskuma hakanud ja olen veendunud, et tema on vägev hoidma minu hoolde usaldatut oma päevani.
13Võta terve õpetuse eeskujuks see, mida sa minult oled kuulnud usus ja armastuses, mis on Kristuses Jeesuses!
14Seda head, mis su hoolde on usaldatud, hoia Püha Vaimu abil, kes meis elab.
15Sa tead seda, et mulle on pööranud selja kõik, kes on Aasias, nende seas Fügelos ja Hermogenes.
16Issand andku halastust Onesiforose kodule, sest tema on mind sagedasti kosutanud ega ole häbenenud mu ahelaid,
17vaid kui ta juhtus Rooma, otsis ta mind hoolega ning leidis üles.
18Issand andku talle leida halastust Issanda käest oma päeval! Ja kui palju ta on abistanud mind Efesoses, tead sina kõige paremini.
Üks Avatud Piibli Ühingu juhte räägib oma esimesest koolipäevast riigis, kus kristlus oli põlu all. Pastori tütrena pandi ta klassi ette ja mõisteti hukka kui valetaja, keda tuleks vältida. Õpetaja lahkus ruumist, teised lapsed aga peksid teda. Ta pani vastu katsumusele olla häbistatud oma usu ja oma isa pärast.
Ka Timoteosel oli kiusatus vaikida oma usust, et mitte saada häbistatud oma sidemete pärast vangistatud Paulusega (s 8). Me võime ennast temaga võrrelda. Vähestele meist meeldib öelda ebapopulaarseid asju või olla seotud ebaõnnestumistega. Mõned Pauluse sõbrad jätsid ta isegi selle pärast maha (s 15). Konfliktivältijana oli Timoteos ilmselt valmis alla andma.
Paulus julgustab Timoteost oma hirmule vastu astuma ja kindlaks jääma, meenutades talle evangeeliumi suurust ja oma vangistuse põhjust. See evangeelium on nii ulatuslik, et muudab inimajalugu, ja selle viis lõpule ajalooline Jeesus, kes murdis surma väe ja näitas teed ellu (s 10). Mis saab olla võrdne sellise sõnumiga? Eduardo Paolozzi näitas 1960. aastate popkunstis, et "tarbijaühiskonna fantaasiad on ületanud isegi sürrealismi“(1), kuid vähesed näivad seda häbenevat. Miks aga häbeneda armusõnumit, mis muudab meie olukorda ja eluviisi (s 9)? Pauluse jaoks on häbistav vangistus osa tema kutsumusest (s 11, 12). Mõnele võiks see tähendada ebaõnnestumist, kuid Paulus teab, et ta võib usaldada Jumalat, olenemata oma olukorrast. Tema saatus on seotud kannatava Päästja külge, kelle kannatused kulmineerusid ristisurmaga (Fl 2: 8). Timoteos peab valvama seda tõde oma eluga, mille jaoks annab talle võimekuse Püha Vaim.
1 Descriptor of a work by Paolozzi, 1924 – 2005, at the Scottish Gallery of Modern Art
Selle kommentaari autor: Andy Bathgate