Sinu sõna on mu jalale lambiks ja valguseks mu teerajal.
Psalm 119:105

Avatud Piibli Ühing

Scripture Union Estonia

Kuidas lugeda Piiblit

Tundes väävli lõhna

Laupäev, 2. Oktoober 2010

Loe läbi alltoodud kirjakoht: Ilm. 14,1-20

Nägemus Tallest ja lunastatutest
1Ma nägin, ennäe: Tall seisis Siioni mäel ning koos temaga sada nelikümmend neli tuhat, kelle otsaesisele oli kirjutatud tema nimi ja tema Isa nimi.
2Ja ma kuulsin häält taevast otsekui suurte vete kohisemist ning nagu suure kõue mürisemist, ning hääl, mida ma kuulsin, oli otsekui kandlemängijate hääl, kes mängivad oma kandleid.
3Nad laulsid uut laulu trooni ees ning nende nelja olevuse ja vanemate ees, ning keegi muu ei suutnud õppida seda laulu kui vaid need sada nelikümmend neli tuhat, kes on ära ostetud ilmamaalt.
4Need on need, kes ei ole endid rüvetanud naistega, nad on puhtad nagu neitsid. Need on need, kes järgivad Talle, kuhu ta iganes läheb. Need on inimeste seast ostetud esmaanniks Jumalale ja Tallele,
5ning nende suust ei ole leitud valet, nad on laitmatud.
Kolm inglit kuulutavad kohut
6Ma nägin teist inglit keset taevast lendavat; sellel oli igavene evangeelium, et kuulutada evangeeliumi neile, kes elavad ilmamaal - kõigile paganahõimudele ja suguharudele ja keeltele ja rahvastele.
7Ja ta hüüdis suure häälega: "Kartke Jumalat ning ülistage teda, sest tema kohtumõistmise tund on tulnud, ning kummardage teda, kes on teinud taeva ja maa ja mere ja vete allikad!"8Veel teine ingel järgnes talle, hüüdes: "Langenud, langenud on suur Paabel, kes oma hooruse raevuviinaga on jootnud kõiki paganaid!"9Veel kolmas ingel järgnes neile, hüüdes suure häälega: "Kui keegi kummardab metsalist ja tema kuju ning võtab tema märgi oma otsaette või oma käe peale,
10siis ta saab juua Jumala raevu viina, mis lahjendamata on valatud tema vihakarikasse, ning teda piinatakse tules ja väävlis pühade inglite ees ja Talle ees.
11Ja nende piinasuits tõuseb üles igavesest ajast igavesti; ja neil, kes kummardavad metsalist ja tema kuju, ei ole hingamist päeval ega ööl, ei ühelgi, kes võtab endale ta nime märgi.
12Siin olgu kannatlikkust pühadel, kes hoiavad alal Jumala käske ja Jeesuse usku!"13Ma kuulsin häält taevast ütlevat: "Kirjuta: Õndsad on surnud, kes nüüdsest peale surevad Issandas! Jah, Vaim ütleb, et nad võivad hingata oma vaevadest, sest nende teod lähevad nendega kaasa."
Ilmamaa on küps lõikuseks
14Ma nägin, ennäe: valge pilv, ning see, kes istus pilvel, oli Inimese Poja sarnane, tal oli kuldpärg peas ning vahe sirp käes.
15Ja üks teine ingel väljus templist, hüüdes suure häälega sellele, kes istus pilvel:
"Hakka tööle oma sirbiga ning lõika, sest lõikustund on tulnud, sest ilmamaa lõikus on juba küps."

16Ja see, kes pilvel istus, pistis oma sirbi ilmamaa külge ning ilmamaa lõigati paljaks.17Üks teine ingel väljus templist taevas ning temalgi oli vahe sirp.
18Ja üks teine ingel, kellel oli meelevald tule üle, tuli altarist, ning hõikas valju häälega sellele, kellel oli vahe sirp: "Hakka tööle oma vaheda sirbiga ning lõika maha ilmamaa viinapuu kobarad, sest selle marjad on küpsed!"
19Ja ingel pistis oma sirbi ilmamaa külge ning lõikas paljaks ilmamaa viinamäe ning viskas marjad Jumala raevu suurde surutõrde.
20Ja surutõrt sõtkuti väljaspool linna ning tõrrest voolas välja verd hobuste valjastest saadik tuhat kuussada vagu maad.

“Las Kristuse, mu Päästja meel, elab minus päev päevalt, Tema armastuse ja väe kontrollides kõike, mida teen ja ütlen.” (Katie Barclay Wilkinson, 1859–1928)

Johannes kujutab loendamatud päästetud (Ilm. 7:9) 144 000 neitsiliku inimese näol. Number 12 on teine apokalüptiline täiuslik number, mida on korrutatud tema endaga ja siis tuhandega. Tänapäeval võime eelistada teistsugust sümbolit kui “neitsilikud inimesed”, kuid Johannese ajastul, mil neitsilikkus rääkis ilmekalt pühendumisest ja enese ohverdusest, oli see võimas sümbol loendamatutest Jeesuse vere läbi ostetud, Jumalale antud (salm 4) meestest ja naistest - tugev kinnitus neile, kes seisid silmitsi reaalse tagakiusamisega usu tõttu.

Ingel, kes kuulutas igavest evangeeliumi (salm 6), andis teada Jumala kohtumõistmisest. Evangeelium ei ole hea sõnum neile, kes selle tagasi lükkavad. Johannesele olid elu valikud must-valged. Oli ainult kaks võimalust – polnud halle piirkondi, kohtuotsuse takistamist, äraootavale seisukohale jääjaid, anonüümseid kristlasi. Metsalise märk ei ole kustutamatu. Samuti kui tollal võivad inimesed praegu vastu võtta oma pääste ja saada Isa nime märgi, kuid ei ole olemas neutraalset ala. Me ei saa teenida kahte isandat (Lk. 16:13). Me kõik kanname kas ühte või teist märki.
Tõepoolest raske õpetus, kuid üksikasjalikult kirjeldatud kujutluspidid selles on eesmärgipärased. Nende kohutavat karmust ei tule võtta täht-tähelt, kuid kindlasti tuleb neid võtta väga tõsiselt. Need, kes “surevad Issandas” on õnnistatud (salm 13), kuid need, kes annavad oma truuduse metsalise impeeriumidele, väärreligioonidele või uuematele materialismi ja enesehellitamise ebajumalatele, on äärmises ohus, välja arvatud juhul kui nad panevad tähele hoiatavaid märke. 300 kilomeetri pikkune verejõgi ning lakkamatult põlev väävel (samid 20, 10, 11) ei ole mõeldud paljalt iivelduse tekitamiseks ja hirmutamiseks, vaid selle karmi tõe jõuliselt välja toomiseks. Jumala kohtumõistmine on tõeline, lõplik ja vältimatu. Tänapäeval värises maa ja oli tunda väävli lõhna meie vulkaani küngastel Vanuatus. Selles maailmas on olemas ka vaimulikud hoiatusmärgid ning me ignoreerime neid omal vastutusel.

“Vaata, ma panen täna su ette elu ja hea, surma ja kurja ... Vali nüüd elu, et sina ja su sugu võiksite elada.” (5. Ms. 30: 15,19)