Sinu sõna on mu jalale lambiks ja valguseks mu teerajal.
Psalm 119:105

Avatud Piibli Ühing

Scripture Union Estonia

Kuidas lugeda Piiblit

Kohtu ees

Reede, 15. Aprill 2011

Loe läbi alltoodud kirjakoht: Mt 26:57-68

Suurkohus kuulab Jeesust üle
57Aga Jeesuse vangistajad viisid ta ülempreester Kaifase juurde, kuhu olid kogunenud kirjatundjad ja vanemad.
58Peetrus järgnes talle eemalt kuni ülempreestri õueni, läks sisse ja istus maha teenijate juurde, et näha, kuidas asi lõpeb.59Aga ülempreestrid ja terve Suurkohus otsisid valetunnistust Jeesuse vastu, et teda surmata,
60ent ei leidnud, kuigi palju valetunnistajaid astus ette. Viimaks aga astusid ette kaks,
61kes ütlesid: "Tema on lausunud: "Ma võin Jumala templi lammutada ja kolme päevaga üles ehitada.""
62Siis ülempreester tõusis püsti ja ütles Jeesusele: "Kas sa ei vasta midagi selle kohta, mida need sinu vastu tunnistavad?"
63Aga Jeesus vaikis. Ja ülempreester ütles talle: "Ma vannutan sind elava Jumala ees, et sa meile ütleksid, kas sina oled Messias, Jumala Poeg?"
64Jeesus vastas talle: "Need on sinu sõnad. Ometi ütlen mina teile: Siitpeale te näete Inimese Poja istuvat Väe paremal käel ja tulevat taeva pilvedel."
65Siis ülempreester käristas oma rõivad lõhki ja ütles: "Ta on teotanud pühadust! Mis tunnistajaid meil veel on vaja! Vaata, nüüd te olete ise kuulnud pühaduseteotust!
66Mis teie arvate?" Aga nemad kostsid: "Tal on surmasüü!"67Siis nad sülitasid Jeesusele näkku ja peksid teda rusikatega, mõned aga lõid teda kepiga
68ja ütlesid: "Ütle meile prohveti viisil, Messias, kes see on, kes sind lõi?"

Palveta nende pärast, keda on ebaõiglaselt süüdi mõistetud!

Meie ette ilmub järgmine stseen Kolgata teekonnal. On selge, et eesmärgiks oli mõista Jeesus süüdi kuriteos, mis õigustaks surmanuhtluse rakendamist. Suurkohtu liikmed on valmis kasutama valetunnistajaid, kuid Juudi seaduste kohaselt pidi neid olema vähemalt kaks. Siin oli vorm sisust tähtsam! Kaks inimest annavad aru Jeesuse tegelike sõnade kohta, kuid siin antakse neile vale tähendus ja võetakse välja kontekstist.


See on legalism, milles oleme sageli isegi süüdi ligimestega suheldes. Jeesus kontrollib olukorda, nii kõneldes kui ka vaikides. Kui ülempreestri kannatus katkeb ja ta küsib, kas Jeesus on Jumala Poeg (s 63), vastab Jeesus, andmata ometi Kaifasele õigust. Jeesuse sõnad (s 64) ajavad ülempreestri raevu. Nüüd jääb alles vaid kaks võimalust: kas Jeesusel on tõesti õigus või on tegemist jumalateotusega. Suurkohus valib viimase ja sellest hetkest alates hakkab valitsema füüsiline ja vaimne vägivald.

Kuidas käitud olukorras, kus pead taluma ebaõiglast süüdistust?