Loe läbi alltoodud kirjakoht: Mt 10: 16-25
Jeesus julgustab püsivusele16Vaata, ma läkitan teid nagu lambaid huntide keskele. Olge siis arukad nagu maod ja tasased nagu tuvid!17Hoiduge inimeste eest, sest teid antakse ülemkohtute kätte ja teid piitsutatakse nende sünagoogides,
18teid viiakse minu pärast ka maavalitsejate ja kuningate ette neile ja rahvastele tunnistuseks.
19Aga kui teid reedetakse, ärge muretsege, kuidas või mida peate rääkima, sest teile antakse tollel tunnil see, mida rääkida,
20sest teie pole rääkijad, vaid teie Isa Vaim kõneleb teie kaudu.
21Aga vend annab surma venna ja isa lapse, ning lapsed tõusevad vanemate vastu ja lasevad neid surmata.
22Ja teie saate kõikide vihaalusteks minu nime pärast. Aga kes peab vastu lõpuni, see päästetakse.
23Siis aga, kui teid kiusatakse taga ühes linnas, põgenege teise! Sest tõesti, ma ütlen teile, te ei jõua kõiki Iisraeli linnu läbi käia, enne kui Inimese Poeg tuleb.
24Ei ole jünger üle õpetajast ega teenija üle oma isandast.
25Jüngrile olgu küllalt, et tema saab selliseks nagu ta õpetaja ja teenija nagu ta isand. Kui nad pereisandat on kutsunud Peltsebuliks, kui palju enam siis tema peret!
Evangeelium on Jumala viimane sõna. See toob kas rahu või lahutatuse. Ei ole neutraalset ala. Ükskõik kuivõrd huvita inimesed ka tunduvad, nad ei saa säilitada neutraalsust. See eristav õigusvõime, isegi perekondades, selgitab, miks kristlik misjon võib kohtuda taolise vastuseisuga ja kristlastest jüngrid sellise tagakiusuga.
Jeesus annab jüngritele instruktsioonid esimeseks misjonireisiks ning kasutab võimalust neid hoiatada hinna osas, mida neil võib tulla maksta. Potentsiaalne stsenaarium liigub tervitavalt külalislahkuselt tagakiusule perekondade või võimude poolt. (Jeesus ise viiakse ülemkohtu, kuninga ja maavalitseja ette, salmid 17 ja 18). Siin on juba vihje tulevale paganate misjonile.Olgu ühiskond teisitimõtlemise suhtes sallimatu või väidab, et on üles ehitatud “tolerantsusele”, kristliku sõnumi lõplikkust nähakse sageli mitte hea sõnumina ning sõnumitoojaid püütakse vaigistada. Jätkub lammaste metafoor, selleks et misjonäre hoiatada vaenuliku maailma eest, kus nad on haavatavad. Nad peavad olema taiplikud nagu maod, säilitades samal ajal tuvidele omaseks peetud süütust ja rikkumatust (s. 16).
Kristlased ei otsi vastastamist ning ei püüdle tagakiusu poole. Ometigi kui meid ustavusest oma Isanda vastu viiakse võimude ette, annab Püha Vaim meile sõnad, mida rääkida (salmid 19-20). Galilea talupoegi valmistatakse ette seisma kuningate ees Kristuse pärast (salm 18). Ka paremini haritud peavad samamoodi sõltuma ennemini Pühast Vaimust kui eneste sõnaosavusest! Jeesus kutsub oma misjonäre üles olema jüngerluses järjepidevad (salm 22). Salmis 23 ei saa Inimese Poja tulemine viidata Teisele Tulemisele, kuid võib viidata Jeruusalemma langemisele või Jeesuse ülestõusmisele ja taevaminekule – siis kui Ta võtab oma Isalt vastu kuningriigi (Tn. 7:13-14).
Selle kommentaari autor: Graham Cray