Loe läbi alltoodud kirjakoht: Mk 12:18-27
Saduserid kiusavad Jeesust küsimusega ülestõusmisest18Ja Jeesuse juurde astusid saduserid, kes ütlesid, et surnuist ülestõusmist ei ole olemas, ja küsisid temalt:
19"Õpetaja, Mooses on meile kirjutanud, et kui kellegi vend sureb ja jätab naise ega jäta järele last, et ta vend peab võtma oma surnud venna naise ja soetama järglase vennale.
20Oli seitse venda. Ja esimene võttis naise ja surres ei jätnud järglast järele.
21Ja teine võttis tema ja suri järglast jätmata, ja kolmas nõndasamuti.
22Ja need seitse ei jätnud järele järglast. Viimasena kõigist suri ka naine.
23Ülestõusmisel nüüd, kui nad üles tõusevad - kelle naine nende seast ta peab olema? Ta on ju olnud naiseks neile seitsmele."
24Jeesus lausus neile: "Kas te mitte ei eksi, sellepärast et te ei tunne pühi kirju ega Jumala väge?
25Kui surnud üles tõusevad, siis nad ju ei võta naisi ega lähe mehele, vaid on nagu inglid taevas.
26Surnute kohta aga, et nad üles äratatakse - kas te ei ole lugenud Moosese raamatust kibuvitsapõõsa loost, kuidas Jumal ütles Moosesele: "Mina olen Aabrahami Jumal ja Iisaki Jumal ja Jaakobi Jumal"?
27Tema ei ole surnute, vaid elavate Jumal. Te eksite rängalt!"
Nii palju kui võib aru saada, on Jeesus endiselt templiõues, kuhu ta oma oponentide poolt jäeti. Evangelist Markus esitleb Jeesust ka endiselt “keset sessiooni” otsekui ta oleks kuningas, kelle juurde tulevad erinevad saadikud oma murede ja kohtu/ õigeksmõistu soovidega. Jeesus on konteksti juba määratlenud - on jõudnud kriitiline aeg peatselt saabuva Jumala kohtu eel (s 9). Mis siis juhtub, kui me sureme?
Nagu Jeesus, jutustavad ka saduserid oma küsimuse esiletoomiseks ühe loo. Seitse venda, kes järgivad Moosese seadust, suhtuvad kõik tõsiselt oma vastutusse abielluda oma venna lesega, et too ei jääks järeltulijata. Too seadus ei olnud vaid selleks, et kaitsta leske majanduslikult ja sotsiaalselt - vaatamata sellele kui haavatav ta lesena oli (sellest tulenevad ka piibellikud ettekirjutused). Saduseridel oli tähelepanu keskmes järeltulijad, kelle kaudu jätkuks vereliin ja sellega koos pärimisõigused. Lugu ise on üsna fantastiline, kuigi teoorias ei olnudki see võimatu. Ka polnud saduseride eesmärgiks leida keerulisele kohtuasjale kohane vastus, vaid pigem püüd anda variseridele lisa laskemoona Jeesuse vastu viimasele lõksu seades. Vastupidiselt variseridele, pidasid saduserid mõtet ülestõusmisest naerväärseks.
Jeesuse vastus oli vägagi valgust lisav. Ta ei õpetanud et peaksime “teise maailma” üle kandma kõik seosed, mis kehtivad siinpool. Pärimisseadustel ei ole taevas enam kohta - nagu pole ka käsuseadusel. Teiseks vastab Jeesus saduseridele läbi nende poolt valitud teksti - 5 Moosese raamatu põhjal. Jeesus osutab, et on kõik põhjused oodata elu peale surma- Jumal on elavate Jumal, sealhulgas ka Aabrahami Jumal.
Peaksime valvama et me ise ega ka need kes meie usku naeruvääristavad, ei teeks mõttetuid projektsioone maisest elust taevasesse. Samas aga teeme hästi vastates neile, kel on küsimusi, kasutades nende endi uskumuste pagasit - on selleks siis mingi teine religioon või teaduslik maailmavaade.
Selle kommentaari autor: David Spiriggs