Loe läbi alltoodud kirjakoht: Ne 7:1-7, 61-72
Nehemja seab kohtadele Jeruusalemma ülemad, valvurid ja ametimehed1Kui müür oli üles ehitatud ja ma olin väravad ette pannud, siis seati väravahoidjad, lauljad ja leviidid kohtadele.
2Ja ma andsin käsutuse Jeruusalemma üle Hananile, oma vennale, ja Hananjale, paleeülemale, kes oli ustav mees ja kartis Jumalat enam kui paljud teised.
3Ja ma ütlesin neile: „Jeruusalemma väravaid ei tohi lahti teha enne, kui päike palavasti paistab. Ja kui veel seistakse, suletagu ja riivistatagu väravad! Ja Jeruusalemma elanikest pandagu vahte, igaüks oma vahipostile ja igaüks oma koja kohale!”
4Linn oli kõikepidi lai ja suur, aga rahvast oli selles vähe ja kojad ei olnud üles ehitatud.
Paabeli vangipõlvest tulijate nimestik5Siis pani mu Jumal mulle südamele, et ma koguksin ülikud, peamehed ja rahva suguvõsakirja kandmiseks. Ma leidsin nende suguvõsakirja, kes esimestena olid tulnud, ja leidsin selles olevat kirjutatud:
6Need on maa pojad, kes neist asumisele viidud vangidest teele läksid, keda Nebukadnetsar, Paabeli kuningas, oli asumisele viinud ja kes tagasi pöördusid Jeruusalemma ja Juudamaale igaüks oma linna,
7need, kes tulid koos Serubbaabeliga, Jeesuaga, Nehemjaga, Asarjaga, Raamjaga, Nahamaniga, Mordokaiga, Bilsaniga, Misperetiga, Bigvaiga, Nehumiga ja Baanaga; Iisraeli rahva meeste arv oli:Paabeli vangipõlvest tulijate nimestik61Ja need olid teeleminejad Tel-Melahist, Tel-Harsast, Kerubist, Addonist ja Immerist, kes ei suutnud selgeks teha, kas nende vanemate kodu ja sugu pärines Iisraelist:
62Delaja pojad, Toobija pojad, Nekooda pojad - kuussada nelikümmend kaks.
63Ja preestreist olid: Habaja pojad, Hakkosi pojad, Barsillai pojad; Barsillai oli naise võtnud gileadlase Barsillai tütreist ja teda nimetati selle nimega, -
64need, kes otsisid oma suguvõsakirja, aga ei leidnud, ja nad vabastati kui kõlbmatud preestriametist.
65Ja maavalitseja keelas neid söömast kõige pühamat, enne kui uurimi ja tummimi jaoks on taas preester.
66Terve kogudus kokku oli nelikümmend kaks tuhat kolmsada kuuskümmend hinge;
67peale selle nende sulased ja teenijad, keda oli seitse tuhat kolmsada kolmkümmend seitse; ja neil oli kakssada nelikümmend viis mees- ja naislauljat;
68kaameleid oli nelisada kolmkümmend viis, eesleid kuus tuhat seitsesada kakskümmend.”
69Ja perekondade peameestest annetasid mõned töö tarvis. Maavalitseja andis alusvaraks tuhat kulddrahmi, viiskümmend piserdusnõu ja viissada kolmkümmend preestrikuube.
70Ja perekondade peameestest annetasid mõned alusvaraks kakskümmend tuhat kulddrahmi ja kaks tuhat kakssada hõbemiini.
71Ja mis muu rahvas andis, oli kakskümmend tuhat kulddrahmi, kaks tuhat hõbemiini ja kuuskümmend seitse preestrikuube.
72Ja preestrid, leviidid, väravahoidjad, lauljad ning muu rahvas ja templisulased, kogu Iisrael, asusid oma linnadesse.Ja kui seitsmes kuu kätte jõudis, olid Iisraeli lapsed oma linnades.
Kui oled astunud välja mõttega teha midagi Jumalale võid olla kindel, et kohtad vastuseisu neilt, kellele Jumala au korda ei lähe. Samas, vastuseisu kogemist Jürilt, kes istub su kõrval kirikupingis, või Maalilt, kellega oled koos juhatuses, on raske taluda. Liigagi ageli saab jumalariigi töö kahjustatud nende poolt, kes näiliselt palvetavad selle eest.
Jätkuvalt valvas ja palvemeelne Nehemia paljastab varjatud strateegia, mis paneb proovile kogu taastamistöö lõpetamise edukuse. Äri- ning abielusidemete kaudu on Toobija loonud Juuda ülikute keskele viienda kolonni. Pealtnäha võib tunduda, et need ärilepingud toovad majanduslikku kasu kogu riigile, samamoodi kui abielude võrgustik tugevdab diplomaatilisi suhteid. Nehemia aga taipab, et need sidemed toidavad esmajoones prominentsete perekondade ahnust ning abmitsiooni. Viimastel pole plaaniski tervet kogukonda teenida, vaid nende esmane lojaalsus kuulub hoopis Jumala töö vastastele. See aga tähendab sisuliselt, et informatsiooni on lektiatud kahele poole korraga eesmärgiga väsitada Nehemia täiesti. Tema jonnakas valvasus tunneb koheselt ära propaganda, kui ta selle varjugi näeb.
Seetõttu ei järgne Nehemia jaoks müüri valmimisele puhkeperiood, vaid pigem kindlustab ta selle, et kõik linnaväravad on korraliku valve all ja valmis rünnaku puhuks. Kontrastina ülikute onupojapoliitikale, valitakse Hanani linnapeaks, ning mitte sellepärast, et ta on Nehemia vend, vaid tema enda täieliku aususe ja jumalakartlikkuse pärast (s 2).
Inimloomus on ääretult keeruline. Kuulutame, et oleme “Jumala poolel” (2Ms 32:26), tegelikus praktikas aga suudame vaid enda ambitsioonid ja eelarvamused rüütada põhmõtete rüüga. Isegi meie head teod võivad olla vaid rikutud truuduse maskeering. Just siin näeme kuidas Nehemja isetu juhtimine ning visiooni selgus, osutuvad võimsaks kaitseks rünnakute ja hajutamistaktika vastu. Tema instinktiivne ja sirgjooneline pühendumine kindlustab selle, et ümberkaudsed rahvad tunnustavad Jumala abi eduka müüritaastamise põhjusena. Nii saab Jumala headus edastatud pealtvaatavale maailmale.
Selle kommentaari autor: Fiona Barnard