Loe läbi alltoodud kirjakoht: 1Ts 5:1-11
Issanda päevaks valmistumisest1Aegade ja tundide kohta, vennad, ei ole aga vaja teile kirjutada,
2sest te teate täpselt, et Issanda päev tuleb just nii nagu varas öösel.
3Kui öeldakse: "Nüüd on rahu ja kindel olek", siis langeb äkiline hukatus nende peale nagu sünnitusvalud lapseootel naise peale, ja nad ei pääse pakku.
4Teie aga, vennad, ei ole pimeduses, nii et see päev saaks teid tabada nagu varas.
5Teie kõik olete ju valguse lapsed ja päeva lapsed. Meie ei ole öö ega pimeduse lapsed.
6Niisiis, ärgem magagem nagu teised, vaid olgem ärkvel ja kained,
7sest magajad magavad öösel ja joomarid on joobnud öösel.
8Aga meie, kes me oleme päeva lapsed, olgem kained, rõivastatud usu ja armastuse kaitserüüga ning päästelootuse kiivriga,
9sest Jumal ei ole meid asetanud viha alla, vaid pääste saamiseks meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi,
10kes meie eest on surnud, et meie, kas me oleme ärkvel või magame, üheskoos temaga elaksime.
11Seepärast julgustage üksteist ja igaüks kosutagu teist, nagu te seda teetegi!
Pauluse ettevaalikkus mõtteviisi suhtes nagu suudaks inimene kuidagi dešifreerida Jumala eshatoloogilist ajaplaani, on ühtlasi ka hoiatus sellest, kui tühi töö on kujutleda nagu suudaks keegi meist paika panna need tulevikusündmused mida üksnes Jumal teab ning mida Piibli autorid on visandanud vaid väga üldiselt. Mind on alati imestama pannud inimesed, kes tulevad mu ukse taha erinevate ajakirjadega, väites end teadvat lõpuaegadest enam kui Jeesus teadis. Kahjuks aga leiame taolist eneseteadvust mujalgi kui pseudo-kristlikes usuliikumistes. Lõputu spekuleerimine lõpuaegade detailides on kristlaste vahele evangelikaalsetes kogudustes tekitamas suuri lõhesid - sealhulgas näiteks vaidlused 1Ts 4:17 üle - et millal ja kuidas, kui üldse, meid siis tegelikult pilvedesse kistakse Jeesusele vastu - ning kuidas seda kõike ühildada Ilmutuse raamatu kosmilise lahingukeelega.
On lihtsameelene, isegi ülbe mõtelda, et meie väike mõttemaailm suudaks kuidagi hoomata vaadet mida ainult Jumal haldab. Rääkides “viimseist asjust” saab keelekasutus olla ainult apokalüptiline, sest kirjeldab asju mis on suuremad elust enesest ja puudutab sündmusi palju kaugemal inimese surelikkusest - et anda mingigi ettekujutus tulevikust mida vaevu oleme võimelised tajuma.
Vastupidine tendents aga on samavõrra ohtlik - eksitus kõrvale panna kogu apokalüptiline kirjeldus kui mõttetu müüt või paremal juhul lahjendada see inimese siseelu vaimsetesse mõistetesse. Paulus ja tema kaasaegsed kirjutajad on absoluutselt veendunud et ülestõusnud, reaalne Jeesus tuleb tagasi. Ja meilt oodatakse elamist selle ootuse reaalsuseks saamises igal hetkel. Et oleksime “ärkvel ja kained” (s 6), need kellede elu märgib Jumalasse uskumise pitser, armastus üksteise vastu ja lootus Jeesuse tagasitulekust (s 8).
Selle kommentaari autor: John Harris