Loe läbi alltoodud kirjakoht: Hb 3:1-6
Jumala Poja ülevusest1Seepärast, pühad vennad, taevase kutsumise osalised, mõtelgem meie usutunnistuse apostli ja ülempreestri Jeesuse peale,
2kes - nagu ka Mooses tema kojas - on olnud ustav oma Ametisseseadjale.
3Sest tema vääris suuremat kirkust kui Mooses, nii nagu valmistajal on suurem au kui kojal.
4Igal kojal on ju oma valmistaja, aga kes kõik on valmistanud, see on Jumal.
5Mooses oli küll ustav kogu tema kojas otsekui sulane tunnistuseks kõigest, mida veel pidi räägitama,
6Kristus on aga tema koja üle kui ustav Poeg. Ja tema koda oleme meie, kui me vaid peame kinni julgusest ja lootusest, mille üle me kiitleme.
On väidetud, et postmodernism on tunnistaja ning ehk isegi põhjus, kangelaste hääbumisest. Esimese sajandi Rooma impeeriumis aga austati neid ning sageli tõsteti lausa „ jumala“ staatusesse. Nemad pakkusid tavainimesele selle eeskuju, mudeli mida järgida. Ja selles mõttes ei ole imestada et Heebrea kirja autor pakub oma kuulajatele, kes igapäevaselt võitlesid tõe esiletoomisega oma elus – Jeesust kui kõrgeimat eeskuju. Ta teadis, et ühiskonnas kõrgele tõstetud ning sageli arutlusel olevad voorused jäid enamasti inimestele abstraktseiks, vaid mõttetasandi teemadeks ning neid oli tavainimesel raske omaks võtta.
Ta teadis ka seda, et kui märkame kedagi kes on suuteline oma elus igapäevaselt rakendama neid voorusi, saame mudeli, mida imiteerida. Maailmas mis kõigiti soosib kahepalgelisust ja intriige on Jeesus elavaks näiteks ustavusest (s 2) ja austusväärsusest (s 3). Kolm aastat pidi ta elama taludes solvanguid ja rünnakuid ning viimaks surema vande alla antud valesüüdistuste tõttu. Meid omakorda on kutsutud fokuseerima oma mõtted temale (mis sõna otseses mõttes tähendab teda pidevalt jälgima – s 1). Tema on meie kangelane, meie lootus ja meie Issand.
Selle kommentaari autor: Michael Wardlow